dijous, 27 de novembre del 2014

Pla TIC i Pla TAC

Què és el Pla TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació?

El pla d'integració de les TIC és un instrument de planificació que persegueix fonamentalment el desenvolupament del tractament de la informació i competència digital i la integració de les TIC com a eina didàctica en els processos d'ensenyament-aprenentatge.

El pla d'integració de les TIC es concep com un document viu que conté els acords aconseguits en el centre respecte als objectius generals del pla, les estratègies de dinamització i gestió dels recursos tecnològics i la inclusió de les TIC en les diferents concrecions curriculars.

Tot i que el pla d'integració de les TIC guarda una estreta relació amb la competència tractament de la informació i competència digital, la naturalesa complexa i globalitzadora d'aquesta competencia1 implica que les decisions preses en aquest document, contribueixen també al desenvolupament de la resta de les competències bàsiques , especialment, a la competència per aprendre a aprendre, competència en comunicació lingüística i competència social i ciutadana.

TIC: Segons el que trobem a la Viquipèdia (TIC) relatiu a les tecnologies de la informació i la comunicació, ”agrupen els elements i les tècniques utilitzades en el tractament i la transmissió de les informacions, principalment d’informàtica, internet i telecomunicacions“. Aquestes tecnologies tenen la finalitat de millorar la vida de la gent dins un entorn. Així doncs les noves tecnologies a l’aula són un recurs que ens faran molt més fàcil la tasca i ens ampliarà les possibilitats de tot el que fem, donat el potencial del que disposen i el fàcil accés a la informació que ens donen.

Què és el Pla TAC (Tecnologies d’Aprenentatge i Coneixement)?

El Pla TAC és un instrument per formalitzar la governança de la tecnologia en el marc de l'autonomia de centre i del Projecte Educatiu amb els objectius d'incidir en una millora dels resultats escolars de l'alumnat així com en la competència professional del professorat i aconseguir una optimització dels recursos tecnològics disponibles al centre.

En el Pla TAC es recullen les característiques actuals del centre en relació a les TAC,  es defineixen els objectius i es planifiquen les actuacions que es duran a terme pel que fa als aspectes organitzatius, didàctic-pedagògics i curriculars. 

El Pla TAC és un procés desenvolupat en fases diferents que permet, a partir d'una diagnosi, tenir una visió de conjunt pel que fa a les TAC al centre en el moment actual, així com el punts forts i febles que permet prendre decisions estratègiques i temporalitzades per anar progressant cap als objectius marcats. 

TAC: Segons el que trobem a la Viquipèdia (TAC) les tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement es pot entendre com una visió de les TIC des de l’escola. Es tracta de posar les tecnologies al servei d’una millora en els processos d’ensenyament – aprenentatge, d’avaluació i d’organització, que de forma quotidiana es desenvolupen a l’entorn, al centre i a l’aula. L’ús que se’n faci d’aquestes tecnologies i del seu potencial com a agents de canvi metodològic, permetrà discernir i identificar aquelles actuacions més significatives i innovadores des del punt de vista educatiu. Així doncs podem entendre que les Tecnologies de la Informació i la Comunicació són les que guien l’aprenentatge.

Diferencia entre els dos plans

La diferència fonamental entre emprar un o altre mot, es basa en què el darrer mot, TAC, té unes majors connotacions al medi on s’està produint l’actuació d’aquestes noves tecnologies: L’ESCOLA!

Una de les eines que permeten en un centre fer una bona planificació de l'ús d'aquestes noves tecnologies, i que en els nostres centres educatius s'està tornant totalment imprescindible és el Pla TAC de centre.

Fins la pròxima!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada